Hoe wordt mijn geschil behandeld?

U kunt uw geschil indienen volgens het hiervoor bestemde formulier van de commissie. De geschillencommissie bekijkt of uw aanvraag in behandeling wordt genomen. U krijgt altijd bericht, ook als uw geschil niet in behandeling wordt genomen. Zo mogelijk wordt u doorverwezen naar een instantie die uw geschil wel in behandeling kan nemen.

De geschillencommissie kan uw geschil op 2 manieren in behandeling nemen. De geschillencommissie kan een uitspraak op schrift zetten, en verstuurt deze naar u en naar de woningcorporatie. De andere manier is via een hoorzitting. U en uw verhuurder krijgen dan een uitnodiging voor de hoorzitting. Tijdens de hoorzitting kunt u het geschil mondeling toelichten.

Binnen 2 weken na de hoorzitting dient de commissie haar standpunt in bij de verhuurder. U ontvangt hier een schriftelijke kopie van. Een standpunt van de geschillencommissie is niet bindend. Het is wel de praktijk dat het advies vaak wordt opgevolgd. De verhuurder laat u binnen 2 weken via een brief weten wat de uiteindelijke beslissing wordt. 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden