Huurachterstand

Het is voor niemand prettig de huur niet (op tijd) te kunnen betalen. Bovendien is het vaak een hele klus om een eenmaal opgelopen huurachterstand in te lopen.

Heeft u problemen met het betalen van de huur? Bespreek uw zaken in een zo vroeg mogelijk stadium met ons. Dan kunnen wij u helpen bij het vinden van een oplossing. Neem dan zo snel mogelijk contact op met ons.

Als de huur niet vóór de eerste van de maand op onze rekening staat, dan spreken we van een huurachterstand. In dat geval doorlopen we een aantal stappen:

Stap 1. Herinnering

Heeft u de huur niet vóór de eerste van de maand betaald? Dan sturen wij u een herinnering. We verzoeken u de huur alsnog aan ons over te maken.
Volgt hierop geen betaling, dan schakelen we de deurwaarder in. Een vervelende stap die we liever voorkomen, want een deurwaarder kan veel extra geld kosten.

Namens ons verstuurt de deurwaarder u nogmaals een brief. Dit is een vooraankondiging dat wij van plan zijn de vordering in handen van de deurwaarder te geven. Volgt binnen 14 dagen geen betaling, dan wordt de vordering uit handen gegeven aan de deurwaarder. U betaalt dan naast de huur ook de incassokosten.

Stap 2. Deurwaarder

Hebben wij de deurwaarder ingeschakeld, dan zijn de kosten voor de deurwaarder voor u. In het uiterste geval kunnen wij u dwingen de woning te verlaten.

Zet uw huis niet op het spel en betaal altijd uw huur op tijd. 

Lukt het u niet om op tijd te betalen? Hoe eerder u aan de bel trekt, hoe beter. Samen kunnen we kijken naar een oplossing, bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden