Het is al dagen extreem weer. Het regent veel en het grondwater staat hierdoor heel hoog. We krijgen veel meldingen van kelders die onder gelopen zijn. Dit is natuurlijk super vervelend! En wij willen dit zo snel mogelijk voor jullie oplossen. Soms duurt het langer dan je zou willen voor we langskomen.
Veelgestelde vragen
Wij hebben de veelgestelde vragen voor jullie op een rij gezet:
Mijn kelder staat blank. Hoe komt dit?
Het is al dagen extreem weer. Het regent veel en het grondwater staat hierdoor heel hoog. Het kan zijn dat dit grondwater naar binnen stroomt. Het kan natuurlijk ook zijn dat er een lekkage in een afvoer of waterleiding zit.
Wanneer kunnen jullie langskomen?
Wij proberen binnen een week langs te komen. Er zijn veel mensen met dit probleem – het is een landelijk probleem. Daarom kan het langer duren dan je zou willen voordat we langskomen. Het kan ook zijn dat we al bij jouw buren zijn gaan kijken. Dan weten we al wat er bij jullie speelt en combineren we jullie vragen.
Wat doen jullie als jullie langkomen?
Wij kijken eerst naar de oorzaak van het wateroverlast. Waardoor komt het water naar binnen? Komt het door een kapotte afvoer of waterleiding (lekkage) of doordat het grondwater zo hoog staat? Als we weten wat de oorzaak is, kunnen we het oplossen.
Wat kan ik zelf doen?
Je kunt de spullen van de grond halen. Zet ze bijvoorbeeld op een pallet. Als de regen gestopt is sijpelt het nog even door, daarna kun je met een trekker en emmer het water opruimen.
Ik heb schade aan mijn inboedel, vergoeden jullie dat?
Nee, dit vergoeden wij niet. Je kunt dit melden bij je inboedelverzekering.